Správa soukromých domů
Nabídka na správu domu
Správa Nemovitostí Olomouc, a.s. byla založena zakladatelskou listinou ze dne 22. 11. 2001 Statutárním městem Olomouc jako jediným akcionářem bez výzvy k upisování akcií. Statutární město Olomouc vložilo do společnosti základní kapitál ve výši 117 000 000,- Kč ve formě nemovitého a movitého majetku.
Společnost SNO, a.s. je organizací, která navázala na činnost Správy domovního fondu Olomouc, Podniku bytového hospodářství Olomouc. Činností správy nemovitostí se tedy zabývá již několik desítek let. Více o činnosti na www.sno.cz
Správou domů, které jsou ve vlastnictví fyzických nebo právnických osob je pověřeno oddělení správy soukromých domů (SSD) při SNO,a.s., které zajišťuje kompletní správu domu v rozsahu:
- předpis a evidenci plateb fondu oprav a služeb spojených s bydlením,
- stanovení záloh na služby spojené s užíváním bytu, včetně aktualizace v návaznosti na změny
cenových a právních předpisů, - výběr záloh na služby a do fondu oprav prostřednictvím České pošty, event. jiného bankovního
ústavu, popřípadě v hotovosti pokladně SNO, - úhrada faktur dodavatelům služeb a úhrada faktur z fondu oprav,
- výplata hotovosti za drobné výdaje z fondu oprav na pokladně správce,
- roční vyúčtování služeb spojených s bydlením,
- roční zpracování zprávy o hospodaření účtu fondu oprav,
- zprostředkování a součinnost při uzavírání smluv s jednotlivými dodavateli služeb (dodávka
tepla a teplé vody, elektřiny, vody, plynu, čištění komínů a další), - návrh a kalkulace příspěvku na fond oprav,
- sestavení rozpočtu SVJ
- zajišťování oprav a údržby Vašeho majetku dodavatelským způsobem v rozsahu:
Opravy menšího rozsahu
- zajištění dodavatelské firmy,
- vystavení objednávky,
- úhrada faktury – faktura do částky 5 000,- Kč bude podepsána 1 členem výboru (dle pravidel SVJ),
- faktura nad částku 5 000,- Kč bude podepsána 2 členy výboru (dle pravidel SVJ).
Opravy většího rozsahu
- výběr firem – poptávkové řízení (firmu, která bude práce provádět si společenství, popř. výbor, na základě poptávkového řízení, vybere samo),
- vypracování objednávky, konzultace smlouvy o dílo,
- převzetí dokončených prací (ve spolupráci se členy výboru),
- proplacení faktury -faktura musí být podepsaná min. 1 nebo 2 členy výboru (dle pravidel SVJ).
Řešení havarijních případů
- vlastníci, popřípadě podnájemníci nahlásí správci vzniklou závadu ve společných prostorách domu a správce po prověření zajistí opravu ihned, bez předchozího souhlasu člena výboru. Faktura, po odsouhlasení 1 nebo 2 členy výboru, bude proplacena z fondu oprav.
- vystavování upomínek případných neplatičů,
- součinnost při soudním vymáhání dluhu na fondu oprav, zálohách na služby a vyúčtování
služeb, - zajišťování povinných revizí v zákonem stanovených lhůtách a zajištění odstranění případných
vad dodavatelským způsobem, - zajišťování požárně preventivní činnosti dodavatelským způsobem,
- hospodaření s účtem domu na základě smluvních podmínek,
- vedení účetnictví na účtu správce v souladu se zákonem 563/1991 Sb. o účetnictví, včetně
vypracování podkladů pro zpracování daňového přiznání, - vedení účetnictví na účtu společenství v souladu se zákonem 563/1991 Sb. o účetnictví, včetně
vypracování podkladů pro zpracování daňového přiznání - základní právní poradna, zpracování změny zápisu SVJ do obchodního rejstříku,
- příprava a součinnost při uzavírání nájemních smluv na byty a nebytové prostory,
- příprava a součinnost při uzavírání všech dalších smluv vázaných k Vašemu majetku,
- vedení mzdové agendy – výplata mzdy (úklid, “domovnické práce a p.) a odměn, odvod zálohy
daně z příjmů finančnímu úřadu a ZP, vypracování potřebných dokladů pro finanční úřad, - součinnost při zajišťování a splácení úvěru při opravě domu,
- vedení fondu oprav po samostatných blocích (vchodech) (bytový objekt, nebytový objekt, garáže)
- zajištění nejvýhodnějšího pojištění nemovitosti ve spolupráci s makléřskou firmou,
Další služby dle Vašich požadavků a našich možností na základě smlouvy.
V případě zájmu zajišťujeme výkon funkce předsedy společenství vlastníků ev. předsedy výboru společenství vlastníků:
- Přebíráme odpovědnost za výkon dané funkce ve statutárním orgánu společenství
- Připravujeme podklady pro konání shromáždění SVJ
- Vedeme shromáždění SVJ
- Zajistíme zápis změny statutárního orgánu na rejstříkovém soudu
- Komunikujeme se státními institucemi (finanční úřad, bankovní ústavy, pojišťovny atd.)
- Vymáháme případné pohledávky SVJ
- Pravidelně seznamujeme členy SVJ s hospodařením jejich finančními prostředky
Co je pro to třeba udělat?
Navštívit nás a:
- Správně a včas se rozhodnout.
- Uzavřít smlouvu o správě.
- Uzavřít pojištění nemovitosti (ve spolupráci se správcem).
- Stanovit si priority nakládání s Vaším majetkem – pokud bude zájem, rádi poradíme.
- …a potom již jen sledovat námi dosahované výsledky.
Kontaktujte nás
Špajs Roman
vedoucí správy soukromých domů
telefon: 585 238 132
mobil: 606 722 230
e-mail: r.spajs@sno.cz
Zemanová Milena
referent správy soukromých domů
telefon: 585 238 142
mobil: 734 790 358
e-mail m.zemanova@sno.cz
Vyhňáková Věra
ekonomický náměstek
telefon: 585 238 107
mobil: 737 465 918
e-mail v.vyhnakova@sno.cz